VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

stoi4
Posts: 42
Joined: 23 Feb 2013, 14:45
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby stoi4 » 16 May 2013, 22:10

:( да уж..все на прежнем месте....мне кажется что то не то....может кабель новый проще преобрести????
а6 с4 трактор 2.5 аеl 97

ilia2108
Posts: 3825
Joined: 21 Mar 2012, 17:29
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby ilia2108 » 16 May 2013, 23:57

:( да уж..все на прежнем месте....мне кажется что то не то....может кабель новый проще преобрести????
Обычно ничего кроме кренки не выгорает, я не думаю что есть смысл покупать новый. Если почините этот - попробуйте сперва поподключать к авто без переходника 2х2 - думаю все будет работать, а проблема именно в подключении с переходником - толи вы втыкаете не правильно, толи что-то с проводкой в авто.
Илья
Команда AVTOадаптер.RU

stoi4
Posts: 42
Joined: 23 Feb 2013, 14:45
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby stoi4 » 17 May 2013, 06:56

смысл в том, что когда подключил в самый первый раз, то все работало....это был единственный раз....проводка штатная, лично я ничего не колхозил....если можно в л.с скока отдельно шнурок без ПО...
а6 с4 трактор 2.5 аеl 97

ilia2108
Posts: 3825
Joined: 21 Mar 2012, 17:29
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby ilia2108 » 17 May 2013, 12:02

смысл в том, что когда подключил в самый первый раз, то все работало....это был единственный раз....проводка штатная, лично я ничего не колхозил....если можно в л.с скока отдельно шнурок без ПО...
Решение продаётся только в связке.
Илья
Команда AVTOадаптер.RU

stoi4
Posts: 42
Joined: 23 Feb 2013, 14:45
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby stoi4 » 17 May 2013, 19:32

:D не серьезно как то, зачем мне 2 такое же самое ПО если оно у меня уже есть.....мда........
а6 с4 трактор 2.5 аеl 97

ilia2108
Posts: 3825
Joined: 21 Mar 2012, 17:29
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby ilia2108 » 20 May 2013, 11:14

Важно понять следующее.
Если Павел сказал вам что отремонтировал адаптер и проверил его на своём авто, значит именно так и было, это не может подвергаться сомнению - адаптер был рабочий. И снова, как и первый раз после каких то манипуляций он сгорел. Важно понять после чего именно он у вас горит, это может быть проблема в проводке диагностического разъёма автомобиля, к которому он был подключён. И другой адаптер сгорит точно так же при подключении к данному авто и снова будут одни вопросы..
Илья
Команда AVTOадаптер.RU

stoi4
Posts: 42
Joined: 23 Feb 2013, 14:45
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby stoi4 » 20 May 2013, 21:03

так у меня вопросов к Павлу нет..на оборот огромное спасибо за помощь..вот я и пытаюсь разобраться в чем проблема.....чудес на свете не бывает....просто первый раз я без всяких проблем подключил и отработал...не отрицаю что до ремонта я мог его сжечь....но после ремонта уделил много внимания диагностическим разьемам своего авто....
а6 с4 трактор 2.5 аеl 97

Владимир_К
Posts: 12
Joined: 27 Aug 2012, 21:29
Location: г. Курчатов
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby Владимир_К » 21 May 2013, 12:24

А может причина в Радио?
Вот надыбал из Руководства к моему сканеру (SOLUS), думаю актуально для любого. Только вот в общих чертах понял. Кто бы попроще на пальцах объяснил. И сталкивался ли кто нибудь?: -
The Aftermarket Radio Problem
Between 1997 and 1998, VW and Audi started using radios with self-diagnostic capabilities in
most models. The scan tool can communicate with the radio, which allows you to set various
options, like whether a CD player is connected, whether there is an amplified or conventional
antenna, etc.
The Problem
VW brought the “K-Line”, the wire on which all of the vehicle control modules communicate
with the scan tool, to a pin in the connector on which older radios used to return B+ back into
the harness. So if you were to take the non-diagnostics capable radio out of a 1997 GTI and
put it in a 1998 where there should be a diagnostics-capable one, it fits perfectly, but the
K-Line ends up shorted to power.
Many aftermarket radios have adapter harnesses that plug into the vehicle radio connector.
Unfortunately, some of the aftermarket harnesses faithfully reproduce the older, non-diagnostics radios with a loop of wire between B+ and the pin where the K-Line is on
newer models. The radio will work fine until you connect a scan tool.
The vehicle is not affected if the K-Line is shorted to B+. The K-Line is not used for
intra-vehicle communications, however, the scan tool initializes a communications session by
pulling the K-Line to ground. The K-Line normally has some voltage on it, but through a
high-impedance source. If the K-Line has “full” B+ on it, it can damage the scan tool output
driver for the K-Line.

To test this problem with a voltmeter, such as the Snap-on® Vantage® graphing meter:
1. Measure the voltage between pins 4 and 7 of the DLC with the ignition and radio on.
If the reading is below 9V, your K-Line is fine. If the reading is above 9V, the results are
inconclusive and you need to proceed to the next step.
2. Put a 1K-ohm resistor between pins 4 and 7 of the DLC.
3. Use the voltmeter to measure the voltage between 4 and 7 (in parallel with the resistor).
If it is under 1V, you don't have the problem. If it remains near 12V (the resistor will get
hot!) you do have this problem and you will need to fix it (see the procedure for fixing this
problem on page 157).

To test this problem without a voltmeter:
1. Temporarily place a 1K-ohm resistor between pins 4 and 7 of the DLC and ensure it is
making contact with both pins (Figure B-1).
If the resistor gets hot, your K-Line is shorted to B+. If it does not get hot, you do not have
a problem. Do NOT install this resistor in the port. You are simply using it to check and see
if the K-Line has 12V.
2. If the resistor gets hot, then pull it out and fix the problem by disconnecting the K-Line from
the stereo wiring harness.

To repair the problem:
1. Remove the radio.
2. Make sure that the K-Line in the radio wiring harness (black 8-pin multi-connector III-T8)
has been removed from the connector and taped back to the harness (Figure B-2).

NOTE: i Some 2002 and newer VWs come with the double-DIN “Premium VI” radio. This radio does
not have a K-Line connection, but rather has a CAN-high and CAN-low. Although the
connector is completely different and it should not be possible to have the “Aftermarket Radio
Problem” with these newer cars, if you use an aftermarket radio, it would be best to make sure
that nothing is connected to these pins in the radio harness. The back of the Premium VI radio
is shown in Figure B-3.

stoi4
Posts: 42
Joined: 23 Feb 2013, 14:45
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby stoi4 » 22 May 2013, 21:56

сегодня выяснилось что кабель в рабочем состе :D подключил к туарегу...походу что то с переходником 2х2 .... или с машиной ....отсюда 2 вопроса:
1.что то говорили про "заточку" или подгонку переходника, как это сделать поподробнее если можно;
2.может быть такое что бортовой комп отказывается воспринимать шнурок или что то в этом роде....
а6 с4 трактор 2.5 аеl 97

ilia2108
Posts: 3825
Joined: 21 Mar 2012, 17:29
Contact:

Re: VCDS (VAG-COM) HEX-CAN 805-11.3 RUS (+)

Postby ilia2108 » 23 May 2013, 15:51

сегодня выяснилось что кабель в рабочем состе подключил к туарегу...походу что то с переходником 2х2 .... или с машиной ....отсюда 2 вопроса:
1.что то говорили про "заточку" или подгонку переходника, как это сделать поподробнее если можно;
2.может быть такое что бортовой комп отказывается воспринимать шнурок или что то в этом роде....
2х2 просто прозванивается. На счет подгонки - обычно ничего не надо, а так - смотреть по месту, что бы разъёмы садились плотно.
Илья
Команда AVTOадаптер.RU

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot], Yandex and 63 guests